Cumparaturile in era online…

Daca tot ii cumperi... Poi tre sa-i porti.:D

Daca tot ii cumperi… Poi tre sa-i porti.:D

Mediul online este intr-o continua dezvoltare, de multa vreme “Okazii” nu mai este lider de piata in mediul de vanzari online. Asta si dintr-o multitudine de greseli de marketing din partea lor sau poate e vorba doar de lacomie. S-au gandit ca-s prea mari ca sa esueze si uite cum au venit din spate, cand vine vorba de vanzari second-hand, cei de la “Tocmai” si “Mercador”. Daca nu ar fi fost foarte lacomi, poate inca erau lideri de piata si poate cineva chiar platea pentru tranzactii.

Sistemul de vanzare este unul foarte bun si este implementat si in magazinele online mari. Reputatia este foarte importanta, iar recenziile online pot fi aur pentru comercianti. Voi dezvolta mai mult subiectul intr-o alta postare, dar este important de stiut ca 80% din romani se documenteaza online inainte de a a cumpara un lucru, chiar si in mediul offline.

Magazinele online au prins un puternic avant, ele avand o singura problema in acest context, experienta cu produsl fiind indirecta, acest lucru poate crea disconfort. Experienta indirecta este stralucitoare si atractiva, dar cand produsul ajunge in mainile noastre, lucrurile se pot schimba. Aici recenziile online isi arata adevarata valoare, voi exemplifica asta in urmatoarele postari. Este importat de stiut ca reputatia online poate ridica o companie pe culmile popularitatii, dar la fel de repede o poate duce la faliment.

Un bun exemplu al experientei indirecte si al dezamagirilor ce pot urma, este povestea adidasilor portocalii. I-am vazut, i-am placut… Ce ramanea de facut?! Sa-i cumpar… Problema e ca nu i-am vazut in magazin ci pe net, pareau sa fie tot ce-mi doream, plus ca erau si de o culoare portocalie aproape fosforescenta, de-ti strapezeau dintii. Bine nu era culoarea lor, era a sireturilor, ei erau gri… Dar cui ii pasa?!? Aveau sireturi portocalii strapezitoare de dinti. I-am cumparat si a ramas sa astept coletul, toate bune si frumoase pana i-am vazut. In poze aratau fantastic, erau tot ce-mi doream, dar in realitate, erau niste chestii subtirele cu o talpa ca foaia de ceapa (eu fiind fan de incaltari butucanoase), am inghitit in sec si mi-am platit coletul. Nu ma intelegeti gresit, inca port incaltarile cu sireturi strapezitoare, dar simt fiecare pietricica si inca sunt o mare dezamagire.

Lectia de invatat, oricat de atractiv ar fi sa cuperi chestii online, unele lucruri sunt facute pentru vizionarea in magazin. Sau poate daca era o recenzie descriptiva a incaltarilor si nu doar niste poze superbe, poate ma gandeam de doua ori inainte sa dau click-ul de cumparare.

O mica poza cu incaltarile minune… Nu arata chiar atat de rau, asa-i?!?

Perceptia este realitatea, iar marketingul o modifica… Pe data viitoare.

Dan P.

2 thoughts on “Cumparaturile in era online…

  1. asa mi-am comandat si eu o masa de laptop din lemn la 48lei de pe fundeal.ro pentru ca poza descriptiva parea geniala si foarte IKEA style, dar dupa ce am vorbit cu tipul producator 2 luni la telefon, in sfarsit a venit coletul si-mi venea sa o tai si s-o pun la lemne de foc. am daruit-o insa unei (acum) foste prietene.

    Nu poti cumpara o chitara sau o masa de laptop pana nu o vezi si o probezi, dar poti cumpara o placa video sau un HDD extern pentru ca sunt chestii de serie.

  2. Pingback: Pixul mai tare decat lacatul sau cat de tare pot lovi recenziile un brand… | Pana mea - the internet marketing blog

Leave a Reply

