Inceputuri

Plasare de produs :D

Plasare de produs 😀

Inca de pe bancile liceului, le-ati vazut in “Liceenii”, doar am facut un liceu celebru, nu tocmai pentru calitatea educatiei primite acolo (care totusi era), ci pentru filmele in care a aparut, stiam ce vreau sa fiu cand voi creste mare… Lasam pauza pentru dramatism. Sa vedem noi cate filme au fost facute la “Mihai Viteazu” (a se nota, nu despre Mihai Viteazu).

Daca sunteti pe blog probabil ati ghicit, initial credeam ca vreau sa am propria mea firma de webdesign. Suna bine, aveam premii castigate la capitolul acesta si chiar daca nu era cariera stralucitoare la care viseaza toata lumea, era ceva palpabil. In secret voiam sa fiu dj la radio, am reusit sa fac si asta pentru o vreme, chiar a fost tot ce visam si inca mai visez, dar salariile in domeniu nu sunt tocmai de vis.

Intr-un final am ajuns la admiterea la facultate, am avut de ales intre jurnalism sau marketing, jurnalismul pentru mine fiind varul mai prost platit al marketingului, am ales a doua varianta. As vrea sa spun ca de pe bancile facultatii iesi mai destept, ca gasesti profesori care sa te inspire si cand ajungi pe piata muncii, ai un pas in fata tuturor. Nu-i chiar asa… Abia ajuns la master, unul care suna pompos:”Sondaje de opinie, marketing si publicitate”, am invatat ceva. Sa nu intelegeti gresit, nu am invatat lucruri care sa ma ajute la job, cel putin nu direct. Dar am invatat cum sa fac cercetare, am descoperit niste autori de care poate altfel nu as fi auzit si am mai aflat si ca nu trebuie sa le stii pe toate, dar e ideal sa stii unde sa le gasesti.

Cunoasterea nu e putere, e putere potentiala. Daca ar fi strict putere, atunci toti profesorii de marketing ar fi CEO, iar lucrurile nu prea stau asa. Trebuie sa recunosc ca mi-am ales masterul din cel mai stupid motiv, imi placea foarte tare cum arata brosura si ce tehnici de persuasiune foloseau. Mi-am zis:” daca pot face o brosura asa buna, trebuie sa aiba ceva bun sa ma invete”, a fost asa si nu prea. Dar aventurile mele de pe bancile scolii nu sunt subiectul blogului meu. Aici vom invata impreuna ce inseamna marketingul online, noua frontiera ce incepe sa fie invadata si in Romania. Ce-i drept prost, dar nu intram de acum in detalii.

Va aduceti amite cum era internetul acum 4-5 ani, cate reclame erau pe net? De cate ori cand intrai pe youtube in loc sa asculti melodia cautata, sarea “Varul” de la Tocmai pe capul tau. Ei bine nu prea sarea. Ideea de marketing online nu este prea noua, dar modalitatea folosita la noi este mult prea brutala. Nu avem finetea brand managerilor de afara, acestia au aflat de mult ca increderea in mesajele de brand si in publicitate este foarte scazuta, in schimb 90% din oameni au incredere in sfatul prietenilor inainte de a cumpara ceva. Iar cifra nu scade prea mult cand vine vorba de recenziile online.

Viitorul marketingului online este unul de gherila, nu cu bannere si add-uri, ci cu bloggeri care recomanda produse si recenzii online care inclina balanta cumpararii. Dar despre toate acestea in postarile urmatoare.

Acum haide sa ne cunoastem, acesta sunt eu… Facand plasare de produs… Now that’s marketing.:D

Perceptia este realitatea, iar marketingul o modifica… Pe data viitoare.

Dan P.

2 thoughts on “Inceputuri

  1. eu zic ca e bine si asa cu “bibliografia”… desi eu as prefera sa spun descriere… ca sa stim cu cine avem “deaface” :p

Leave a Reply

