Culorile care vand

yes they do...

yes they do…

Culoare unui produs poate afecta vanzarile acestuia, nu ma credeti? Sa ne amintim cat succes a avut Pepsi Blu… Da, parca a fost un esec rasunator, mai nimeni nu voia sa bea ceva ce se aseamana cu spirtul. Cine s-ar fi asteptat?! Sau poate ne amintim de ketchupul verde de la Heinz, nici acela nu a fost primit prea bine. Alt exemplu elocvent poate fi incercarea Nestle de a da un raspuns pentru iaurtul bio de la Danone si poate ar fi reusit, daca paharul nu ar fi fost gri. Multi clienti il asemuiau cu un medicament sau o bautura energizanta, nu tocmai ce-ti doresti pentru un iaurt.

Putem vorbi pana maine despre esecuri cromatice, dar prefer sa elaboram succesele. Si exista destule, cei de la Danone au avut nevoie de doi ani de cercetare pentru a lansa pe piata o apa minerala cu de doua ori mai multe bule decat Badoit clasica. Stiu, nici eu nu auzisem de aceasta apa minerala, este din categoria high class, iar eu de obicei beau de la robinet. Dar nu acesta este aspectul cel mai important, inovatia nu este in numarul de bule, Danone i-au pus intr-un con de umbra pe cei de la Perrier (de astia am auzit si eu), prin cea mai importanta inovatie… Culoarea sticlei. Clasic sticlele de apa minerala sunt albastre sau verzi, dar nu si cea de la Danone, aceasta este rosie. Rosul evoca puterea bulelor, dar si mai important a atras clienti mai tineri, in timp ce clientela clasicei Badoit are in jur de 40 de ani, ambalajul rosu i-a sedus pe cei intre 18 si 35 de ani. Iar sa faci tinerii sa bea apa high class nu-i lucru mic. Danone a preluat peste 3% din piata apelor minerale gazoase in mai putin de 6 luni.

Dior a vandut anul trecut peste 500.000 de unitati a patru sortimente de parfum, sau mai bine zis un singur parfum, dar culori diferite. Violet senzual, verde insolent, rosu diabolic sau alb sofisticat, acelasi parfum, perceptii diferite. O bautura va fi perceputa ca fiind mai calda daca recipientul din care e bauta este rosu, avem de aface cu acelasi mecanism.

Pentru a mari imaginea este necesar un singur click. Ca rezumat, cel mai bine pe online vand movul, verdele, albastrul si   galbenul. Pentru motivele din spatele acestor alegeri detaliile sunt in imagine.

Perceptia este realitatea, iar marketingul o schimba. Dior ne-a aratat asta.

Cick pe poza pentru detalii

Cick pe poza pentru detalii, daca mai e nevoie 🙂

Pe data viitoare.

Dan P.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s