Pixul mai tare decat lacatul sau cat de tare pot lovi recenziile un brand…

Cum Kryptonita il ameteste pe Superman, pixul ameteste Krypronite ;))

Cum Kryptonita il ameteste pe Superman, pixul ameteste Krypronite 😉

Vorbeam intr-o postare anterioara despre importanta recenziilor online si despre valoarea lor. Acestea pot ridica un brand necunoscut in slavi sau pot distruge reputatia altuia. Puterea acum se afla in tastaturile multor clienti, dar lucrurile nu au stat intotdeauna asa.

Daca esti ciclist ca mine, probabil mereu cand lasi bicicleta undeva, chiar de e legata, stai cu frica-n san. (o mai gasesc? n-o mai gasesc acolo…) Daca intrebi orice ciclist care e cel mai bun mod de a-ti securiza bicicleta, cel mai probabil vei primi acelasi raspuns: “U-lock frate!”.

Povestea mea este despre un producator al acestor U-lock-uri, un producator american care avea o reputatie foarte buna. Fiind si produse foarte scumpe. Totul a pornit in Septembrie 2004 cand un blogger a descris cat de usor este sa descui un U-lock de la Kryptonite.(producatorul american cu o buna reputatie). Cei de la Kryptonite au descoperit postarea pe blog, dar au ales sa ignore. Recenziile inca nu aveau importanta de acum, iar companiile nu se temeau de wom in mediul online. Asta pana cand cineva a preluat postarea si a detaliat intr-un clip pe Youtube. Clipul arata cat de usor poate fi descuiat un U-lock Krypronite, nu cu intstrumente speciale, ci cu un banal pix.

Pana la sfarsitul lui Septembrie cei de la Kryptonite au fost obligati sa retraga de pe piata toate produsele din acea gama si sa-si ceara scuze public clientilor. Aceasta situatie putea fi evitata, daca luau in serios prima postare, isi cereau scuze rapid si inlocuiau produsul, iar apoi tacit retrageau produsele de pe piata pentru modificari. Un client nemultumit caruia i-ai oferit un raspuns, se simte ascultat si va deveni mai loial decat un client care a fost multumit de la inceput. Din nefericire pentru Kryptonite, au ales sa-si ignore clientii, iar totul s-a transformat intr-un cosmar de relatii publice.

Voi dezvolta asupra importantei recenziilor online in postarile urmatoare, dar acum va las cu un clip asemanator celui ce a pornit cosmarul Kryptonite:

Pe data viitoare.

Dan P.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s