Sexul… vinde sau doar ne clateste ochii?

Intelepciunea populara spune ca “sexul vinde”, nu pot spune ca am verificat vreodata, dar am crezut pe cuvant. Pana la urma de n-ar fi asa, de ce ar incerca o tipa cu nurii expusi sa-mi vanda asigurarea pentru masina.

nu stiu exact ce vinde, dar cred ca-mi place...

nu stiu exact ce vinde, dar cred ca-mi place…

Daca ai “cunoaste” sanii diverselor popoare, eu unul nu m-as mai duce la razboi, poate doar din invidie. Unul din clipurile mele favorite, arata o tanara foarte frumoasa cu o fusta ce putea fi confundata oricand cu o curea mai mare, aceasta incerca sa-si inchida magazinul. In timp ce tragea grilajul magazinului, partea posterioara devenea foarte vizibila, cand aproape ca ajusese jos cu grilajul respectiv, telefonul din magazin incepe sa sune. Pana sa apuce sa raspunda, acesta se opreste, iar tanara incepe iarasi sa inchida magazinul, cu posteriorul pe afara. Secenariul se repeta de mai multe ori, pana cand cadrul se mareste, iar pe cealalta parte a strazii un batranel ce se bucura de “peisaj”, este aratat in timp ce se juca cu telefonul mobil. Apoi apare pe ecran sloganul:” X-telecom, cei ce nu mai pot… macar se uita!”. Nu stiu cat a vandut acea firma de telefonie mobila, dar eu as fi cumparat.

Sexul vinde este o sintagma bine impamantenita, asocierea unui produs cu un element de o sexualitate puternica poate crea confuzia ca odata cu produsul este cumparat si elementul sexual. Fetele ce pozeaza langa masini la show-urile auto stiu asta cel mai bine, o glumita foarte des intalnita fiind: “daca cumpar masina, vii si tu la pachet?”e doar o incercare nevinovata de flirt, dar exemplifica si puterea unui element sexual in contextul de vanzare. Cumva se naste gandul: o masina ca asta imi va aduce o fata ca ea.

Un experiment recent, facut in industria auto, ne ofera niste date edificatoare si chiar unele la care nu ne-am fi asteptat:

1. Contextul sexual merge si pentru membrii aceluiasi sex, nu ma intelegeti gresit, daca un barbat va vedea un musculos desbracat asezat pe o masina, nu isi va dori masina aceea, dar reciproca functioneaza.

2. Masina va fi descrisa ca fiind mai rapida, cu un model pe capota se pare ca un autoturism pare mai aerodinamic.

3. Domnita imbracata sumar afecteaza consumul, contextul cu incarcatura sexuala va face masina sa para mai insetata de benzina, probabil de emotii.:P

4. Lenjeria face masina mai scumpa, prezenta desuurilor pe capota, evident insotite de o fata frumoasa, creste perceptia asupra pretului.

5. Designul va fi descris ca fiind mai frumos, autoturismul este descris ca fiind cu un design mult mai placut cand este acompaniat de o tipa mai putin imbracata decat atunci cand este prezentat de sine statator.

6. Luxul nu este afectat, fie ca masina este acompaniata de o domnita, fie ca nu, capitolul lux ramane neschimbat. Femeile pot face multe, dar nu vor face Trabantul sa fie comparat cu Rolls.

Sexul vinde si nu doar in industria auto, Kandia a demostrata asta acum ceva vreme, ciocolata a fost mereu asociata cu erotismul. Dar se pot face si greseli, in campania de promovare pentru Joe Aero, a fost folosit un Radu Valcan acoperit doar de un prosop si o Gina Pistol doar intr-o camasuta. Campania voia sa atinga ambele sexe, din nefericire eu cand vedeam Joe Aero, il vedeam doar pe Radu Valcan in prosop. Degeaba incerca Gina sa ma convinga, eu il vedeam pe Radu libidinos… incercand sa se topeasca la mine in gura, THAT’S A BIG NO NO!!!

Sunt sigur ca reclama a facut furori in randul doamnelor, dar daca domnii sunt ca mine… Mai greu cu Joe Aero, trist e ca daca cei de la Joe stiau de cercetare, ar fi stiut ca doar reclama cu Gina ar fi atras si doamnele.

Cercetarea este cheia…

Pe data viitoare.

Dan P.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s