10 fail-uri epice de marketing

Majoritatea fail-urilor din lista sunt erori de traducere, dar tot m-au facut sa ma hilizesc. Cu totii stim de Chevrolet Nova care intrand pe piata din Mexic nu a avut vanzari, asta pentru ca in spaniola “no va” insemna nu merge. Dar unele dintre aceste esecuri sunt mult mai amuzante.

1. Stiloul Parker nu te va lasa gravida, sloganul Parker este:”Nu iti va curge in buzunar si nu te va face de ras”(tradus in romana de la:”It won’t leak in your pocket and embarras you.”), in spaniola insa au avut ceva probleme fiind tradus:”Nu-ti va curge in buzunar si nu te va lasa insarcinata”.

Mai bun decat Love Plus!

Mai bun decat Love Plus!

2. Hai sa bem si  sa avem diaree, sloganul berii Coors este “turn it loose” in romana insemnand “da-i drumul”, dar pe piata spaniola au avut ceva probleme fiind tradus “sufera de diaree”. Si pana la urma nu toti ne dorim asta de la o bere buna?!? Si fiecare bere este insotita de un sul de hartie igienica.

Vine cu un sul de hartie igienica

Vine cu un sul de hartie igienica

3. Stramosii tai vor invia cu Pepsi, o campanie foarte de succes a Pepsi a fost Pepsi Generation, sloganul acesteia era: “Come alive with the Pepsi Generation”, greu de tradus in romana, dar mult mai greu in chineza, sloganul a fost transformat in:” Pepsi iti invie stramosii.”, nu-i tocmai o provocare usoara pentru o bautura racoritoare.

Pepsi produce zombi

Pepsi produce zombi

4. Honda Jazz, initial cand a fost lansata in 2001, Honda Jazz se numea Honda Fitta, doar ca cei de la Honda s-au lovit de ceva probleme pe piata nordica. In Suedia, Norvegia si Danemarca “fitta” era un cuvant vulgar folosit pentru a descie organele genitale feminine. Si asa s-a nascut Honda Jazz, eu tot zic c-ar fi avut succes pe piata… Pana la urma toti barbatii vor sa intre in… Fitta.:))

jazz

5. Perdue iubeste gainile, foarte tare!!! Frank Perdue un producator ce vinde pui congelati, in SUA. Sloganul acestora este “ai nevoie de un barbat puternic pentru a face o gaina frageda”, slogan care din start suna cam ciudat pentru mine. Insa tradus in spaniola este de-a dreptul delicios, sloganul a devenit: “ai nevoie de un barbat excitat pentru a face o gaina iubitoare”. Cat de iubitoare e gaina aia si cat de excitat barbatul? Brusc nu prea mai vreau sa mai mananc carne de pui…

Gaina iubita

Gaina iubita

6. Apa din wc, si cei de la Schweps au avut ceva probleme cu traducerile cand au incercat sa patrunda pe piata italiana, apa tonica a fost tradusa ca apa din wc.

Visul orcarui caine...

Visul orcarui caine…

7. Nimic nu suge mai bine ca Electorlux, acesta a fost sloganul producatorului pe piata americana, sunt sigur ca au avut foarte multi clienti.:D

electorlux

8. Bic pentru ea: dupa lansarea pixurilor pentru ea, cei de la Bic au fost ridiculizati salbatic pe Amazon. Cea mai draguta recenzie suna asa: “Le-am incercat de curiozitate si trebuie sa spun ca n-am fost prea impresionata. Sistemul de aplicare este prea complicat, iar tamponul de plastic din interior este mult prea subtire. Mi-au patat chilotii cu albastru pentru nici un motiv. Chiar imi doream sa-mi placa, dar ma intorc la absorbantele clasice”.

Nu-s tampoane...

Nu-s tampoane…

9. Nu mai fi asa excitata! Designerul Harvey Nichols a avut o campanie cel putin tabu, acesta a foslosi un ad in care modelele faceau pe ele, sau cel putin asta cred ca faceau. Dupa ce multa lume a reactionat negativ, compania a raspuns:”este doar o reprezentare vizuala a unei zicale.”. Ceva de genul: fac pe mine de emotii…

Foarte excitata...

Foarte excitata…

10. Atac cu bomba!!! In 2007 Cartoon Network a lansat o campanie de marketing de gherila in mai multe orase din SUA, punand semne LED care promovau diferite desene. Un locuitor din Boston a crezut ca semnele sunt bombe asa ca a sunat la politie. Toata lumea a crezut ca-i vorba de teroristi, transportul in comun a fost oprit, podurile si drumurile inchise. Seful Cartoon Network a trebuit sa demisioneze, iar compania a platit daune de 2milioane de dolari. Campania a fost un esec total pentru ca oamenii de marketing nu au stiut situatia sau au ales s-o ignore. O campanie de marketing de gherila trebuie sa aiba in vedere toate rezultatele posibile, pana si un atac terorist.

Fugiti!!! E o bomba!!!

Fugiti!!! E o bomba!!!

Daca stiti alte campanii de marketing hazlii, nu ezitati sa le postati.

Pana data viitoare.

Dan P.

Advertisements

2 thoughts on “10 fail-uri epice de marketing

  1. CE TAARE, n-o stiam pe asta cu Honda Jazz, in schimb au refolosit numele de Fitta un pic mai scurt, pentru ca in America e comercializata cu numele de HONDA Fit.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s