Despre cafea dulce si marketing slab…

Aseara eram foarte incantat, Mona ma invitase la un eveniment dragut Bloggers Coffeee Club. Suna interesant, beam o cafeluta, vedeam o locatie noua si mai socializam cu bloggeri. Impartaseam strategii de social media si de promovare a blogului si asa mai departe. All and all, eu si Adriana eram foarte incantati, Mona avea poker face, dar parea si ea sa se bucure.

abia asteptam

abia asteptam

Yellow Bar, care de fapt e rosu in interior, era plin de bloggeri, Costin si Cristina erau pe acolo. Am vrut sa-i iau langa mine, dar se pare ca locurile erau oarecum hotarate. Mai tarziu am aflat de ce. Am primit o cafeluta, cei ce ma cunosc mereu rad de mine, se pare ca eu n-as bea cafea ci marmelada cofeinizata. Ce pot spune, imi place cafeaua dulce. Cafeaua primita era dulce pana si pentru mine, mi s-a spun ca este speciala. Dupa gustat am banuit ca-i Inka, un inlocuitor al cafelei pe baza de cicoare si secara. Ni s-a spus ca vom afla ingredientul secret mai tarziu.

Se pare ca era vorba de o cafea gourmet de la Organo Gold, o cafea bio imbunatatita cu Ganoderma Lucidum. Aceasta imbunatatire ar face cafeaua sa fie mai sanatoasa pentru sistemul digestiv si sa devina decofeinizata. I like my coffeine, but hey let’s give it a try. Problema insa a fost cand am vazut ce se petrece de fapt, Bloggers Coffee Club era de fapt o oportunitate pentru a promova cafeaua si un nou sistem mlm. O tipa draguta a inceput sa vorbeasca despre cafea si cat este ea de sanatoasa si gustoasa, savuroasa, mirobolanta… Folosesc multe epitete pentru ca ea n-a facut asta, a zis doar: e foarte buna.(pentru fiecare sortiment)

Specialistul de marketing din mine s-a trezit, nu mai eram un blogger la socializare ci un potential aducator de comisioane, ME NOT LIKE THIS!!! Cel mai tare m-a enervat pretextul socializarii, incantarea mea s-a tranformat in revolta cand am vazut ce se intampla de fapt. De ce erau oamenii asezati in locur strategice? Pentru ca mai apoi din toate colturile cafenelei sa se ridice cineva care iubea cafeaua si care ridice in slavi capacitatile curative ale acesteia.

Ne-am ridicat la pauza, fara sa mai auzim cum puteam castiga bani cu cafeaua minune, fara a vinde! Usor dezamagitor, iar omul de marketing din mine deja gasea greselile:

1. Nu aduci oamenii la un eveniment sub pretexte, pentru ca apoi sa-i prinzi intr-o ambuscada a prezentarii de produs, nu va merge. Doar ii vei enerva! Chiar daca produsul e grozav, vor fi reticente pentru ca ai pornit relatia cu o minciuna.

2. Discursul trebuie sa fie mai dezvoltat, nu: este foarte buna. Asta intelesesem deja, era si foarte dulce, pana si pentru mine. Descrie experienta ta, spune-mi de ce iti place. Spune-mi ce efecte benefice ai vazut. Arata-mi schimbarea si poate o sa te cred!

3. Fara martori falsi, de-a lungul timpului oamenii au inceput sa miroasa campaniile de marketing oricat de pitite ar fi. Cand postezi strategic indivizi, care mai apoi vor lauda produsul… Cei din sala vor sti ca este vorba de un comision si pentru ei.

4. Orice strategie de promovare trebuie sa fie sincera. Spun asta a doua oara pentru ca am fost deziluzionat, incantarea mea s-a transformat in revolta, daca stiam initial in ce ma bag, as fi fost foarte deschis evenimentului si nici nu as fi plecat devreme.

5. Spune-mi de ce promovezi! Am mai vorbit despre asta, in orice campanie, este mai important de ce faci ce faci, decat ce faci de fapt. Spune-le oamenilor o poveste cu care se pot identifica. Eu unul iubesc cofeina, avem o relatie speciala, eu fiind un tip foarte somnoros de fel. Nu as folosi niciodata un inlocuitor de cafea, e ca si cand as alege o femeie gonflabila in detrimentul iubitei mele. Not really a choice!

6. Nu forta dialogul. Dialogul daca nu este natural, va fi stangaci si nu vei transmite mesajul potrivit. Atunci cand fortezi un dialog, oamenii vor fi stanjeniti si sentimentul cald pe care il cauti pentru produsul promovat, nu prea va veni.

7. Nu face oamenii cu bun simt sa se simta captivi. Sunt sigur ca multe persoane n-au plecat pentru ca aveau prea mult bun simt si se simteau stanjeniti. Noi am plecat cu un pretext, daca tot asa am fost invitati. Sunt sigur ca multe persoane au ramas doar pentru ca nu voiau sa faca pe nimeni sa se simta rau.

Chiar daca a mea cafea a fost dulce, eu am plecat cu un gust amar. Nu vreau sa lezez pe nimeni si nu supun oprobriului acest eveniment. Eu chiar voiam sa socializez si n-am apucat sa fac asta, pentru asta imi pare rau. Poate intr-o zi voi organiza eu ceva asemanator si fara plasare de produse.

Pana data viitoare.

Dan P.

Advertisements

3 thoughts on “Despre cafea dulce si marketing slab…

  1. Pingback: » La o cafea cu arome pro şi contra MLM – editorial de Cristina Bărănescu - MLM News

  2. Din pacate pentru Organo Gold sunt cativa romani cu initiativa care au stricat tot! O mana de smecheri s-au inregistrat in tari precum Belgia, Olanda, Italia (acolo unde afacerea exista local) dupa care au inceput sa faca inscrieri in Romania sub pretextul perioadei de Pre Marketing. Din pacate Organo Gold NU este deschisa pentru Romania si nici nu accepta ca cineva sa promoveze acest bussines. NU te lasa pacalit! Legal nu ai voie sa vinzi acest produs! Organo Gold a inceput sa inchida toate paginile facebook din Romania, si sa ia la rost toate site-urile care comercializeaza aceste produse!

    Cel care te cheama la Coffe Club nu-ti spune ca esti obligat sa dai comenzi de minimum 50 euro pe luna, comenzi care se duc in Belgia dupa care esti obligat sa platesti transport pentru a receptiona coletul trimis GRATUIT de Organo Gold.

    Nimeni nu-ti spune ca n-ai voie sa vinzi cafeaua! Nimeni nu-ti spune ca te inregistreza in Belgia, Olanda sau Spania doar asa ca ei n-au voie sa inscrie in Romania! Ei aduna puncte, bani pe seama inscrierii tale iar tu n-ai sa poti face nimic legal. Evident poti fraierii si tu pe cine poti….asta daca te lasa sufletul.

    Iata o scrisoare oficiala:
    We would like to remind you that Organo Gold is not officially open for business in Romania. When Organo Gold, at its sole discretion, determines that it has met all of the criteria to support business activity within a territory, it will make a formal announcement to all distributors. Until such time, the organization, promotion, or execution of any meetings, resale, or other business activity of any kind, including pre-launch activities, constitutes a violation of Organo Gold’s Policies and Procedures:

    Section VI.O International Distributor Status and New Market Development
    “Distributors may only conduct business in countries where the Company officially announces that it is authorized to conduct business. This includes prospecting, lead generation, and sales of product. In addition, due to differing requirements in labelling and compliance from country to country product originating in one country may only be sold or delivered within that country. In order to protect the integrity of the Company as well as the organization, violations of this policy will not be tolerated….Therefore; attempts to market in countries outside of Organo Gold’s official list of open countries will result in sanctions, up to and including immediate termination of the Distributor’s status”.

    Section IX. A Representation
    “Distributors may not make any claims as to any therapeutic or curative properties of the Company’s products. The Company’s products are not intended to diagnose, treat, cure, mitigate, or prevent any disease and should never be offered as such. Distributors shall not suggest any diagnosis, prognosis, evaluation, treatment, description, management or remedy of illness, ailment or disease”.

    “Use of Company Trademarks: Distributors may not use, reproduce or disseminate the Company trade name, logo or any trademark or service mark except those found in literature published and made available by the Company. This includes, but is not limited to, using the term “Organo Gold” (or any derivative or confusingly similar variation thereof that may confuse someone into believing that they are dealing with the Company), the corporate logo, and all marks or slogans designating products or services offered by the Company To avoid a conflict of interest, Distributors will not sell, display, or advertise the Company’s products in conjunction with similar non-Company products in any physical or electronic retail sites, displays, or advertisements”.

    Section VI.N Sponsoring Rights and Responsibilities
    “Sponsors must not make any income claims or exaggerated claims of financial rewards during marketing presentation. The displaying of commission/bonus payments is considered an income claim and is prohibited”

  3. Pingback: Organo Gold in România. Retea MLM de cafegii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s