Lectii marca 2013

Stiu ca poate e cam tarziu, dar ideile au avut nevoie de timp pentru cristalizare. La inceput de an cu totii ne propunem sa ne lasam de fumat, sa dam jos kilogramele in plus, sa fim mai iubitori si generosi, sa crestem in cariera si cel mai important sa nu mai facem greselile precedente. Viata este cel mai prost profesor pentru ca intai ne perimite sa gresim si apoi ne da lectiile, important este sa nu mai repetam acele greseli. Un nou an reprezinta un nou inceput, cel putin psihologic vorbind avem ocazia sa facem unele lucruri mai bine.

Pentru mine lectiile din 2013 au fost destul de brutale si cu rezultate puternice, am invatat sa nu mai am incredere in oricine, am invatat sa nu mai fiu la fel de generos cu oricine,am invatat ca nu trebui sa-ti dai cuvantul si sa te tii de el, am invatat sa ma plang. Da, se pare ca este foarte important sa te plangi. Inainte, orice provocare aveam, I just maned the fuck up si o faceam. 2013 m-a invatat altceva. Daca nu ati ghicit pana acum, in acest articol va voi vorbi despre lectiile mele.Un-nou-inceput

Nu voi intra in detalii, voi lasa oarecum filosofica aceasta discutie, fara nume, fara evenimente exacte, doar lucrurile invatate. In primul rand 2013 m-a invatat ca increderea este un lucru scump, iar daca o vei oferi persoanei nepotrivite… vei plati pentru asta. Stiu, stiu, pare a fi o lectie elementara. Dar acum stiu sa nu ma mai incred in promisiuni, poate sunt eu o persoana prea credula, sau poate sunt naiv, sau mai bine zis eram. Dar cele mai mari deziluzii ale anului precedent au avut legatura cu increderea pusa in persoane nu tocmai potrivite.

Credeam ca-s o persoana matura, care stie oarecum lectiile si a invatat sa navigheze viata de adult, m-am cam inselat. Un film de care poate multi au uitat m-a invatat o lectie buna, in viata cuvantul tau trebuie sa fie moneda de schimb. Voi retine mereu replica din Jerry Maguire si nu “Show me the money!!!” cu toate ca si aceasta este demna de retinut, dar “My word is solid as oak!”, chiar daca in film tipul nu prea s-a tinut de cuvant… Replica mi-a ramas intiparita, un om este la fel de valoros ca si cuvantul sau. Eu poate am luat asta prea in serios, cateodata cuvantul dat ar trebui sa fie maleabil, pentru ca alti oameni nu se vor tine de el. Lectie grea pe 2013. Se pare ca ar trebui sa fiu putin mai parsiv, chiar daca nu imi sta in natura si nu cred ca voi reusi. Dar e totusi o lectie buna, daca tu esti un om de incredere, ia in considerare faptul ca interlocutorul tau ar putea sa nu fie.

Am invatat ca ar trebui sa ma plang mai mult, lectie oarecum ciudata pentru mine. Am primit un proiect foarte complicat, complexitatea era intimidanta, dar eu nu ma sperii usor. Nu am zis nimic, am inceput sa fac, iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Proiectul a fost finalizat, dar managerul nu era multumit, se pare ca lipsa de plangeri pentru el a simbolizat dezinteres din partea mea. Dupa ce i-am explicat ce a presupus proiectul lui, a ramas blocat, singurul lui raspuns fiind:” Suna foarte complicat!”, iar apoi foarte sfatos mi-a zis:” De acum inainte cand mai lucrezi cu orice alt manager, explica-i pas cu pas ce trebuie sa faci si cat de greu este procesul. Pentru ca eu am crezut ca-ti dau de facut ceva foarte simplu”. Nu a fost cazul si uite cum lipsa mea de plangeri poate fi inteleasa ca o lipsa de interes.

Concluzia clara pe 2013: roata care scartaie primeste unsoarea si pare mai interesata, nu ar trebui sa te increzi in nici o promisiune fara fapte concrete, fii o persoana generoasa, dar contempleaza bine decizia, atunci cand iti dai cuvantul asigura-te ca mai ai si alte optiuni si nu te baza pe sinceritatea interlocutorului tau.

Pot face si o poezie pe tema asta:

Plange-te mult si detaliaza tare,

Va parea ca esti interesat si un om de valoare.

Fii sincer cand iti dai cuvantul,

Dar mereu sa stai cu gandul,

Ca persoana in care te increzi,

Poate sa-ti vanda cai verzi.

Si uite cum am rezumat foarte simplu un articol destul de mare.;))

Pana data viitoare, va astept cu nerabdare, sa comentati, lectiile voastre sa imi dati!:))

Dan P.

Leave a Reply

